Generelle betingelser for produktioner

Lejebetingelser samt betingelser for produktioner

 1. Priser samt betaling

1.1 Alle anførte priser er eksklusiv 25% moms, med mindre andet er anført.

1.2 Med mindre anden skriftlig aftale foreligger, er evt. ikke betalt leje samt andre omkostninger forfalden til betaling senest 7 dage efter modtagelse af faktura.

1.3 Vi modtager følgende betalingsmuligheder: Kontant, MobilePay, Bankoverførsel.

2. Generelle betingelser for udlejning

2.1 Lejet udstyr må kun anvendes af lejeren eller hans repræsentant. Fremleje kan kun ske med skriftlig godkendelse af SW Event.

2.2 Det lejede må ikke uden SW Event’s skriftlige godkendelse på lejekontrakten medtages til udlandet.

2.3 Lejen beregnes på grundlag af de til enhver tid af SW Event’s fastsatte priser. Den tid, udstyret er udlejet kaldes lejeperioden, hvorved forstås den tid, udstyret har været borte fra SW Event’s og rådighed efter lejeaftalen. Det skal bemærkes, at korteste lejeperiode er 1 dag.
Den dag udstyret forlader SW Event’s lager regnes som første lejedag.
Ved tilbagelevering regnes tilbageleveringsdagen som en lejedag, såfremt det lejede tilbageleveres efter kl. 12:00 uden forudgående aftale.

2.4 Såfremt en aftalt lejeperiode ikke overholdes af lejeren, er SW Event berettiget til uden varsel at afhente det lejede. Det samme gælder, såfremt lejer misligholder kontrakten groft i øvrigt, for eksempel ved udeblivelse af lejeafgift til aftalt tidspunkt. Til afhentningsberettiget misligholdelse hører også fogedforretning hos lejer, konkurs eller anden betalingsstandsning.

2.5 Lejeren er i lejeperioden ansvarlig for enhver skade og bortkomst af det lejede, også selv om den er hændelig. Lejeren er ansvarligt for at underrette SW Event straks, hvis der opstår skader, påkørsler eller lign. på SW Event’s udstyr. Ved hærværk og tyveri skal dette politianmeldes. Lejeren er ansvarlig for skader, som udlejer ikke får dækket af forsikringen, bl.a.:

a. Tyveri fra åbne eller uaflåste motorkøretøjer

b. Glemt, tabt, eller forlagt udstyr og anden bortkomst, for hvilken der ikke kan påvise skadetidspunkt og årsag

c. Løse kabler, ledninger, stropper eller manglende lamper

d. Grov uagtsomhed, for så vidt dette ikke kan lægges lejeren eller dennes medarbejder til last

e. Selvrisiko på kr.: 10.000,00 DKR pr. skade.

2.6 Der må ikke foretages ændringer eller reparationer af det lejede uden særlig tilladelse fra SW Event. 

2.7 Det lejede skal afhentes af lejeren på SW Event’s lager eller efter aftale transporteres eller sendes til opgivne adresse hos lejer evt. mod betaling. Såfremt lejer selv afhenter det lejede, skal transporten ske i et egnet køretøj og på forsvarlig måde. SW Event forbeholder sig ret til ikke at godkende transporten.

2.8 Der skal ved afhentning være en myndig person, der kan skrive under på lejebetingelserne og listen over udleveret udstyr. Personen skal medbringe gyldigt billede-ID. SW Event forbeholder sig retten til ikke at udlevere udstyr, hvis gyldigt billede-ID ikke kan fremvises.

2.9 Forud reservering af udstyr foretages med forbehold for rettidig aflevering fra tidligere lejer. SW Event er berettiget til – uden særlig underretning – at erstatte reserveret udstyr med andet af samme funktion, eller annullere kontrakten, hvis dette ikke er muligt.

2.10 Udskiftede lamper samt medleverede reservelamper skal returneres.
Manglende lamper debiteres til salgspris.

2.11 Afbestilling af lejet udstyr kan normalt ske indtil 7 hverdage inden 1. lejedag. Ved afbestilling senere end 7 hverdage før 1. lejedag debiteres 50% af lejebeløbet, dog mindst kr.: 50,-.

2.12 Fornyelse af lejeperiode og forlængelse heraf sker normalt ved ny kontrakt, hvori ny lejeperiode aftales, men under alle omstændigheder skriftligt.

2.13 Tilbage levering af det lejede inden udløbet af den aftalte leje periode vil ikke – uden særlig aftale herom – berettige til nedsættelse af lejen.

2.14 SW Event er ikke erstatningspligtig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser, såfremt SW Event kan godtgøre at dette skyldes en hindring uden for SW event’s kontrol så som, force majeure, sygdom, vejrforhold, krig, krigslignende situationer, brand, strejke, lockout, eksport- eller importforbud, embargo, forsinket eller mangelfuld levering af materialer eller udstyr fra underleverandører, produktionsstop, mangel på energi eller transportmuligheder. SW Event er heller ikke erstatningsansvarlig for skader eller tab hos kunden, der er opstået som følge af, at det på grund af vejrforhold, i henhold til SW Events’ vurdering, har været nødvendigt at fjerne SW Event’ produkter.

2.15 Kunden er ikke berettiget til at tilbageholde eller modregne nogen del af den aftalte leje i eventuelle krav mod SW Event.

2.16 Tilbagelevere det af SW Event’s leverede udstyr i samme stand som ved lejeperiodens begyndelse.

2.17 Såfremt andet ikke er anført, skal skriftlige tilbud accepteres og underskrives inden 8 dage.

3. Tilføjelser samt særlige krav hvor SW Event står for afvikling

3.1 Ved arrangementer, hvor SW Event står for afvikling eller fungerer som underleverandør, gælder følgende betingelser ved afbestilling eller aflysning. Ved aflysning 2 måneder før arrangementet, eller senere, debiteres 25% af beløbet. Ved aflysning 1 måned før arrangementet, eller senere, debiteres 50% af beløbet. Ved aflysning 1 uge før arrangementet, eller senere, debiteres 100% af beløbet.

3.2 Hvor SW Event står for afvikling, er betalingsfristen 3 dage før første produktionsdag, medmindre andet er skriftligt aftalt. Såfremt SW Event ikke modtager betaling i overensstemmelse med disse vilkår, er SW Event berettiget til at tilbageholde det udstyr, der skal leveres, ligesom SW Event er berettiget til straks at hæve den indgåede aftale og kræve erstatning. 

3.3 SW Event er berettiget til at kræve et depositum forud for betalingstidspunktet anført i punkt 3.1 hvilket gør kravet i punkt 1.2 ikke længere er gældende.

3.4 Såfremt SW Event tilkaldes som følge af påståede fejl eller lignende ved det leverede udstyr, og det viser sig, at der ikke foreligger fejl, som SW Event hæfter for, skal kunden betale SW Event i henhold til medgået tid, svarende til 490 kr. i timen, eksklusiv moms.

3.5 Det er kundens ansvar at sørge for, at der er tegnet en forsikring, som dækker skader på udstyret, ellers vil afregning ske ifølge punkt 2.5 e.

3.6 Det er kundens ansvar at sørge for at overholde aftalte tidspunkter, ved ankomst, opsætning, nedtagning og afrejse. Såfremt der opstår ventetid, kan SW Event pålægge 395,00 DKK + moms pr. mand pr. påbegyndt time.

3.7 Det er kundens ansvar at sørge for at levere evt. aftalte ”hands”, til aftalt tid og på det aftalte sted.

3.8 Ved arrangementer hvor kunden skal stille med ”hands”, er det vigtigt at disse er arbejdsomme, ædru og kan klare hårdt fysik arbejde.  Ved udeblivende ”hands” faktureres kunden med 395,00 DKK + moms pr. mand pr. påbegyndt time, hvos disse personer skal anvendes.

3.9 Det er kundens ansvar at sørge for at der er fri adgang til det område hvor produktet/produkterne skal opsættes. Såfremt det af SW Event vurderes, at der er behov for at nedlægge køreplader, afholdes udgiften hertil af kunden. Hvis der opstår en situation, hvor adgangen til området bliver usikker, er dette i enhver henseende kundens ansvar, således at følgeskader, omkostninger til redning og lignende påhviler kunden. SW Event er ikke ansvarlig for skader på underlag, belægning eller lign.

3.10 Det er kundens ansvar at sørge for at det er muligt at opsætte det bestilte udstyr. Såfremt det ikke er muligt at opsætte det leverede udstyr, er SW Event berettiget til at annullere kontrakten med kunden og kræve 100% betaling af det aftalte honorar.

3.11 Det er kundens ansvar at sørge for at undersøge det leverede udstyr i forhold til eventuelle fejl og mangler straks på tidspunktet for udstyrets aflevering og ligeledes reklamere straks, såfremt der

3.12 Det er kundens ansvar at sørge for at konstatere fejl eller mangler. Såfremt undersøgelsespligten eller reklamationspligten ikke iagttages, kan kunden ikke gøre mangels beføjelser gældende over for SW Event.

3.13 Kunden er ansvarlig for SW Event’s udstyr, så snart SW Event’s mandskab ikke er til stede. Kunden er ligeledes ansvarlig for skader på udstyr, der forårsages af hjælpere/”hands” samt tredjemand, som ikke er udpeget eller godkendt af SW Event.

3.14 Det er kundens ansvar at sørge for at udpege en person, som er SW Event’s kontaktperson, og sørge for, at denne bliver sat ind i alle punkter vedr. opsyn af vores produkt(er). Opstår der problemer kontaktes SW Event straks.

3.15 Alle punkter fra punkt 1.1 til 1.3 samt 2.1 til 2.17 er stadig gældende hvor SW Event står for afvikling / produktion medmindre andet er anført i punkt 3.1 til 3.14 eller aftalt skriftligt.